Program Oceny Kształtującej
Praca systemem Oceny Kształtującej pozwala przede wszystkim skoncentrować się na osobie (uczniu i nauczycielu), a nie na programie.
Zrozumienie cech tego trybu umożliwia skuteczne planowanie zadań i natychmiastową analizę wyników. Jest to proces nauki, który pozwala na elastyczne budowanie programu z zaangażowaniem mocniejszych cech ucznia. W przeciwieństwie do oceny podsumowującej wspiera, angażuje i uczy samodzielności.
Uczeń, w trakcie nauki doświadcza wyzwań - może mieć trudności ze zrozumieniem koncepcji lub ważnych informacji pośrednich. Bez oceny kształtującej (analizy efektów) nauczyciel prawie nie jest w stanie rozpoznać, kiedy uczeń ma trudności, by zapewnić odpowiednie wsparcie.
Zeszyty do programu oceny kształtującej są większe od klasycznych, mają niezadrukowaną, sztywną okładkę, która pozwala na własnoręczne ozdobienie, co może być pomocne w zrozumieniu osobowości ucznia. Zeszyty są w wersjach dzielonych - jeden zeszyt do połowy w kratkę i po odwróceniu w linie. Pozwala to oszczędzić miejsce i wagę oraz uprościć uczniowi organizację nauki. Są również dostępne zeszyty jednolite, całe w kratkę czy linie oraz nietypowe, w rozsunięte trzy linie, ułatwiające naukę pisania, w drobniejsze linie - wprowadzający do pisania w jednej linii i w delikatne kropki pozwalające na prowadzenie efektownego "gładkiego" zeszytu.
Reasumując, program Oceny Kształtującej pomaga uczniom łatwiej przyswajać wiedzę i daje nauczycielom zdecydowanie lepsze wyniki nauczania.
Przejdź do strony głównej